Jorrit_Nieuwenhuis

Jorrit Nieuwenhuis (J.P.R)

Boschstraat 28a
4811 GH Breda
Mobiel: 0031 6 27047432
Emailadres: jorrit@scmlinterim.nl

Contact opnemen

Benieuwd wat ik voor u kan betekenen? Neem dan vrijblijvend contact met mij op!


Neem vrijblijvend contact op

Curriculum Vitea


01-2014/07-2014

Interim Teamleider Voorraadbeheer / Action Nederland BV

Opdracht SCML Interim & Consultancy

Interim opdracht met als doel een verandering te bewerkstelligen in de rol en functie van de afdeling voorraadbeheer binnen het Action Magazijn in Zwaagdijk Oost:
A. Afdeling voorraadbeheer heeft een reactief karakter en de wens is om de afdeling een
meer pro-actieve rol te laten vervullen. De afdeling moet meer het proces gaan sturen en
mogelijke procesverstoringen identificeren en oplossen voordat ze optreden.
B. Secundair de mogelijkheden bekijken om kostenbesparingen te halen op de afdeling die
moeten voortkomen uit verbeteringsprojecten.

Opdracht:
1. Stel een nieuwe structuur voor de afdeling om de sturende rol vorm te geven.
2. Doe een assessment van de aanwezige medewerkers in het kader van de veranderende rol van
de afdeling.
3. Lanceer de kwaliteitsslag in de magazijn organisatie en positioneer de afdeling
voorraadbeheer als sturend hierin binnen de magazijnorganisatie.
4. Start de verandering door nieuwe afdelingsstructuur te implementeren.
5. Start de kwaliteitsslag door ism afdeling voorraadbeheer verbeteringstrajecten te
starten in het magazijn.
6. Train en coach de nieuwe teamleider die per 1 juli de afdeling over gaat nemen.

Resultaat:
• Afdeling succesvol herpositioneerd in de magazijn organisatie
• Assessment van de medewerkers uitgevoerd en rollen toegewezen obv assessment resultaten
• Nieuwe structuur gedefinieerd en ingevoerd
• Verbeteringsprojecten gestart om kwaliteit van processen te verhogen
• Besparing van 1 fte gerealiseerd en potentieel voor 2 extra fte geïdentificeerd.

10-2010/10-2013

Site Manager / Director DSV Solutions NV

DSV Solutions NV, Belgium

Eindverantwoordelijkheid over 5 sites in de Belgische Solutions organisatie van DSV, lid van het Belgisch MT, sites zijn verspreid over geheel België; Puurs, Sint Niklaas, Vilvoorde, Rekkem, Zedelgem. Het klantenpallet en type operatie is zeer divers van shared user sites tot dedicated sites. In totaal heeft verantwoordelijkheid over 150 fte blue collar en 35fte white collar verspreid over de diverse sites met een totaal van 18 mio euro omzet en 95000 m2 warehouse ruimte. Operaties zijn zeer divers; Food producten (fast moving), line feeding JIT/JIS voor een productieplant van agrarische machines, Laminaat en Vinyl vloeren, Elektrotechnische spare parts, Speelgoed, Schoenen en Textiel.

Binnen de organisatie ben ik verantwoordelijk voor het algemeen management inclusief vertegenwoordiging naar ondernemingsraad en Comite voor veiligheid en Ergonomie alsook de vertegenwoordiger tegenover de vakbondssecretarissen.

Volledige eindverantwoordelijkheid over P&L, Operatie en Commerciële activiteiten.

Belangrijkste successen:

  • Financiële turnaround van sites Rekkem, Vilvoorde en Puurs.
  • Implementeren van Lean & Six Sigma principes over alle sites
  • Cultuurverandering gericht op efficiency & accountability op elk niveau
  • Integratie van all sites (DSV + voormalig ABX logistics) in 1 organisatie met gezamenlijke doelstellingen en cultuur.

09-08 / 04-10

Deputy General Director

OOO DSV Solutions (Russische vestiging DSV Solutions A/S)

Beschrijving Functie:
Lid van de directie van de Russische entiteit samen met de Russische General Director met als doelstelling het professionaliseren van de organisatie, oplossen van operationele probleem veroorzaakt door explosieve groei (bedrijfsomvang verdriedubbeld binnen 1 jaar tijd) en het positioneren en uitbouwen van de entiteit kapitaliserend op de snel groeiende (pre-crisis) markt in Rusland. Versterken van de organisatie dmv. Kennisoverdracht en cultuuroverdracht vanuit het HQ van de divisie in Moerdijk naar de Russische managers. De entiteit in Rusland heeft een omzet van 23 mio euro (1 miljard Roebel) and heeft 170 Fte in dienst.

Overzicht van Takenpakket:

  • Operationeel Management Warehouse & Distributie (2 WH-mngr, 110 fte)
  • Business Development
  • Account management & aansturing Customer Service (1 head, 20fte)
  • Projects & Logistics Engineering
  • Business & Financial Analysis
  • General Management taken en voorbereiding van strategisch plan Rusland
  • Liaison voor DSV groepsmanagement en divisie management

De Operatie in Rusland bestond uit een tweetal vestigingen, 1 van 10000 m2, in de periode van 2008-2010 in stappen omgebouwd tot een ADR warehouse gericht op de opslag van chemicaliën voornamelijk zuren, basen en logen voor industriële schoonmaakdoeleinden. Autolakken voor spuitcabines van productiefaciliteiten en droge poeders (bags).

Indicatie van klanten:
Rohm & Haas, Diversey, PPG. Daarnaast een tweede locatie van 45000 m2 die volledig ingericht is voor shared used doeleinden met de belangrijkste klanten in de automotive industrie, voornamelijk spare parts. (Nissan, Renault, Suzuki, General Motors)

02-08 / 08-08

Manager Business Support

DSV Solutions Holding A/S (full subsidiary of DSV A/S)

Beschrijving Functie:
Het managen van verschillend support taken voor de DSV. Solutions entiteiten in Europa als vertegenwoordiging van de CEO van DSV Solutions Holding A/S. Initiëren en uitvoeren van speciale projecten, tender support, juridische ondersteuning en project implementatie ondersteuning van de DSV Solutions landen managers. In deze periode vooral bezig geweest met twee projecten:

  1. Ontwikkeling & Voorbereiding project nieuwbouw locatie Amsterdam:
    Dit project hield een verhuizing van 3 vestigingen in de omgeving Amsterdam naar 1 nieuw te realiseren pand in met hierbinnen de specifieke uitdaging om een volautomatisch palletmagazijn te integreren voor een van de klanten uit de regio Amsterdam uit de voedingsmiddelenindustrie. Tevens hier de commerciële aspecten met bestaande klanten afgehandeld met name richting de klant voor het automatisch palletmagazijn.
  2. Strategische inkooptrajecten voor grote kostenposten in de NL-organisatie:
    Met name Uitzendkrachten en Lease van voertuigen die een directe link hebben naar de operationele activiteiten.Herziening en unificatie van diverse pensioenregelingen binnen DSV in Nederland na fusies tussen Frans Maas/DSV en ABX Logistics.

Aandachtsgebieden:

Business Analysis;

  • Ontwikkeling & implementatie van MIS.
  • Cost control van IT projecten op divisie niveau.
  • Budgettering; review en analyse van landenbudgetten.
  • Investeringsanalyses voor investeringen > 1 mio Eur.

General Support;

  • Juridische zaken & compliance.
  • Inkoopprojecten op landniveau of divisie niveau (Uitzendbureaus, leases).
  • Coördinatie van communicatie en informatievoorziening binnen Solutions Divisie.
  • Deelname aan fusie en overname trajecten

06/05 tot 01/08

Area Controller

DSV Solutions (voorheen Frans Maas Logistics), Moerdijk (onderdeel DSV A/S)

Beschrijving Functie:
Controller voor de Business Unit Solutions (logistiek) binnen Nederland. BU bevat 11 BV’s met in totaal ca. 1100 medewerkers en meer dan 150 mio euro omzet. Verantwoordelijkheden omvatten financieel management en group compliance van de rapportages van de individuele BV’s. Financieel advies (gevraagd en ongevraagd) van de site en clustermanagers, alsmede het direct financieel management van 4 van de 11 vestigingen (12 fte op afstand) en sturing geven en analyseren van gerapporteerde cijfers van de overige site-controllers (4 fte). Daarbinnen voornamelijk focus op consolidatie van cijfers binnen de business unit, P&L; werkkapitaal management; investeringsanalyse.

Direct aanspreekpunt voor de BU naar Group Finance afdeling in het hoofdkantoor te Denemarken. Coördinatie en financiële support van BU brede projecten op elk terrein, waaronder inkooptrajecten en als meest ingrijpende de opzet en realisatie van het nieuwe FSSC en de implementatie van SAP R/3 (FI/CO) binnen dit de NL organisatie, waarbinnen de opzet en inrichting van de CO module het primaire aandachtspunt was. Succesvolle GO-live SAP en FSSC op 01-05- 07. Controlling activiteiten richten zich voornamelijk op productiviteitsanalyses vs gerealiseerde opbrengsten en aangeven van verbeteropties binnen het operationele logistieke proces middels financiële analyses waarbij het operationele proces de basis van de analyse is.

06/03 t/m 06/05

Finance & HR Manager

Furness Logistics (’s-Heerenberg) bv, ‘s-Heerenberg (onderdeel Frans Maas Groep)

Beschrijving Functie:
Hoofd financien en Human Resources van de vestiging (ca 100 fte). Lid MT.
Verantwoordelijkheden onder andere AO/IC, maand- kwartaal en jaarrapportage aan Frans Maas Groep. Opstellen van de statutaire jaarrekening, IFRS compliance voor de vestiging, algemeen financiële zaken. Tevens verantwoordelijk voor controlling binnen de vestiging met focus op dagelijkse rapportage van productiviteiten vs gerealiseerde resultaten.

Tevens verantwoordelijk voor facilitaire zaken; receptie, schoonmaak, catering enz. Als lid van klein MT (3 personen) ook belangrijke inbreng op strategisch en commercieel gebied en speciale projecten (o.a. ontwikkeling van nieuwe warehouse terminal van 7500 m2). Direct rapporterend aan General Manager, functionele lijn naar CFO Frans Maas. 6 direct reports. In afwezigheid van de general manager verantwoordelijk voor het dagelijks management van de vestiging.

08/01 t/m 06/03

Chief Accountant

Rossmark Waterbehandeling BV, Ede (Onderdeel Veolia Environnement SA)

Beschrijving functie:

Hoofd van de financiële administratie (inclusief cost controlling) van een ingenieursorganisatie in de proces- en drinkwater markt. Verantwoordelijk voor AO/IC, financiële zaken,projectadministratie en consolidatie van de 5 Nederlandse werkmaatschappijen naar hoofdkantoor in Parijs, alsmede de administratie en verwerking van SPV’s in de jaarrekening. Ondersteuning van projectmanagers op bedrijfseconomische zaken tav. de uitvoering van de aangenomen projecten. Contacten met de banken, accountants, belastingadviseurs. Direct rapporterend aan de CFO Nederland. 6 Fte rapporterend aan Chief Accountant.


Neem vrijblijvend contact op
Aanvullende informatie

Talenkennis:

Nederlands: Moedertaal, Spraak; vloeiend – Schrift; ver gevorderd
Engels: Spraak; Vloeiend – Schrift: Gevorderd
Spaans: Spraak; gemiddeld, schrift: matig
Duits: Spraak; matig – Schrift; matig

Overigen:

Bereidheid tot reizen en verhuizen.

Marcel Blomjous

Managing Director DSV Solutions France (former GM Furness Logistics ‘s-Heerenberg and former Sales Director DSV Solutions)
Mobile: 0033 3 20 76 93 30

Anton van Beers

Former CEO DSV Solutions Holding A/S
Mobiel: 0031 6 53 17 37 25

Mikhail Petropavlovksi

General Director DSV Solutions Russia OOO
Mobiel: 007 916 351 1762

Rien van den Heuvel

Managing Director DSV Solutions Nederland
Mobiel: +31 6 53 69 80 35

Meinderdjan Botman

VP Global Business Development DSV Solutions
Mobiel: +31 6 51 23 24 79

Peter van der Maas

Managing Director DSV Solutions Belgium
Mobiel: +32 475 695 335

Opleiding:

1988-1996: Atheneum Over Betuwe College Bemmel; diploma behaald

1996-2001: Bedrijfswetenschappen KU Nijmegen; propedeuse, judicium Met Genoegen
Doctoraal I behaald, afstudeerrichting Financial Accounting; Niet afgestudeerd

Extra curriculaire activiteiten:

1997-1998 Lid opleidingscommissie Faculteit Beleidswetenschappen (lid voor sectie
Bedrijfswetenschappen
1998-1999 Voorzitter Synergy Studievereniging voor Bedrijfswetenschappen; full-time

Volledig vertrouwd met deze administratieve pakketten:

  • Sage Enterprise Solutions Line Enterprise (ERP pakket te vergelijken met JD Edwards)
  • Forward400/FADPA; eigen WMS/TMS + financieel pakket Frans Maas bedrijven
  • SAP R/3; implementatie tijdens formatie SSC binnen DSV NL; Nauw betrokken bij SAP implementatie
  • Bovendien thuis in algemenere tekstverwerkings-, presentatie-, spreadsheet- en databasepakketten, waaronder: Word, Excel, Lotus Notes, Access, PowerPoint, Crystal Reports, Outlook